Okulda Yaşanan Sorunlar ve Çözümüne Yönelik Yapılan Değerlendirmelerimiz...

Okulda Yaşanan Sorunlar ve Çözümüne Yönelik Yapılan Değerlendirmelerimiz...

KTS Ekim-Kasım ayı Öğretmen ve Eğitim Yöneticileri Alanı çalışmaları kapsamında okulda yaşanan genel sorunların tespiti ve çözümüne yönelik öğretmen yaklaşımlarını tespit etmek ve beyin fırtınası yapmak üzere istişareler ve  toplantı gerçekleştirildi.

06.11.2019 377

KTS Ekim-Kasım ayı Öğretmen ve Eğitim Yöneticileri Alanı çalışmaları kapsamında okulda yaşanan genel sorunların tespiti ve çözümüne yönelik öğretmen yaklaşımlarını tespit etmek ve beyin fırtınası yapmak üzere istişareler ve  toplantı gerçekleştirildi.

Okulumuzdaki sorunlar tespit edilirken;

1- Öğrencilere ve velilerimize uygulanan "Öğrenci ve Veli Memnuniyet Anketi" sonuçları,

2- Rehberlik Servisi tarafından okul risk haritasını belirlemek amacıyla uygulanan testler,

3- Öğrenci ve Veli görüşmeleri,

4- Okul idaresi, öğretmenler ve okul çalışanları ile yapılan görüşmeler,

5- Eylül ve Haziran Seminerinde yapılan okulumuzu değerlendirelim formları,

6- İç ve Dış Paydaş Görüş Formu,

analiz edilerek okul sorunları aşağıdaki başlıklar çerçevesinde değerlendirilip çözüm yolları üzerine görüş alışverişinde bulunuldu.

            Bu değerlendirmeler sonucunda; sorunlarımıza çözüm yolunda idare ile ortak hareket etmek amacıyla şu kararlar alınmıştır.

*AKADEMİK BAŞARI İLE İLGİLİ SORUNLAR:

Öğrencilerin akademik ders başarısındaki düşük olması sorununun çözümünde en önemli faktör öğrenciye hedef ve ideal bilinci kazandırmaktır. Bu da Okulu ve öğretmenlerini sevmekle başlar. Öğrenci okulu sevdiği zaman aidiyet duygusu yaşar derslere ve ders dışı faaliyetlere katılır. Öğretmen dersini sevdirmek için çaba göstermelidir.

Okul, öğretmen, rehberlik servisi ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

Verimli ders çalışma ile ilgili seminer verilmelidir.

Geçmiş yıllardan kalan konu eksikleri, eğlenceli videolarla konu tekrarı ek dersler ve ders çalışmaya teşvik edici yarışmalarla tamamlanmalıdır.

Hazır bulunuşluk seviyesi yükseltilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun görsel işitsel materyaller kullanılmalıdır.

Sınıf yönetiminde aktif örenme ile öğrenci merkezli öğretim yöntemleri kullanılmalıdır.

Öğrenme düzeyi ve bireysel farklılıklar göz önünde bulundurulmalıdır.

Seviye tespit sınavları uygulayarak gelinen nokta belirlenmeli.

Meslek tanıtma kulübü üniversite hazırlık çalışmalarında, ilçede mesleğinde başarılı kişileri seminer için okula davet etmelidir.

 

*DEVAMSIZLIK:

Okulun öğrencinin hedeflerine ulaşma noktasındaki yeri ve önemi noktasında bilgilendirme çalışması yapılmalıdır.

Öğrenciye okulu sevdirecek sosyal ve kültürel faaliyetler artırılmalıdır.

Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalıdır.

Okul hayata yaklaştırılmalıdır.


*KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞININ KAZANDIRILMASI:

Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun kitaplar tercih edilmelidir öğretmenler bunun denetimi sağlamalıdır.

Kitap okuma yarışmaları yapılmalıdır.

Bilinen tanınmış yazarlar okula davet edilerek kitap okumanın kişisel ve mesleki hayata etkileri konusunda farkındalık yaşatılmalıdır.

Aileler kitap okuma konusunda bilinçlendirilmeli ve kitap okuma saatleri için telefonlarına mesaj gönderilmelidir.

Bütün branş öğretmenleri öğrencilerin kitap okumaları için edebiyat öğretmenlerine destek ve örnek olmalıdır.

 

*İLETİŞİM SORUNLARI:

Öğrencilerin kendi aralarında ve öğretmenlere karşı kullandığı olumsuz iletişim kapsamında iletişim engelleri konusunda seminerler verilmelidir.

Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

İletişim konusunda öğretmenler örnek olmalıdır.

Arkadaşlarıyla ve büyükleriyle sağlıklı iletişim kuran Türkçeyi güzel kullanan öğrenciler ödüllendirilmeli, taltif edilmelidir.

Yapılan anketler doğrultusunda öğretmen öğrencilerini iyi tanımalı ders ve sınıf düzenini bozan öğrencilerle bireysel olarak ilgilenilmelidir.

Rehberlik servisi doğru iletişim konusunda ailelere de seminerler vermelidir.

 

*GÖRGÜ KURALLARINA UYMADAKİ EKSİKLİKLER:

Görgü kuralları nelerdir ve nasıl uygulanmalıdır konusunda öğrenciler aydınlatılmalıdır.

Öğrencilerin ahlaki açıdan değerler eğitimi alanındaki eksikliğinin giderilmesi için ortak bir anlayışın geliştirilmesi gerekmektedir.

Öncelikle öğretmenler bu konuda rol model olmalıdır.

Öğrencilerin bireyler arası ilişkilerini saygı zeminine oturtabilmek adına okulun meslek dersleri öğretmenleri çalışmalar yapmalıdır.

Okul dışından adab–ı muaşeret konulu konferanslar verilmelidir.

Okul panosu hazırlanmalı, broşürler dağıtılmalıdır.

16-11-201916-11-201916-11-2019

06-11-2019

06-11-2019